You saved my life, why?

Tears falling down - Kapitel 2

Kategori: Tears falling down (pausad/avslutad)

Previous chapter:
Jag kikar runt på Twitter och Facebook och ser hur en kompis från Sverige har gillat en bild på någon kändis, jag kollar närmare men kan inte komma på vem det är. Jag sätter på lite Demi Lovato och lyssnar på hennes klara toner medans jag spelar med på gitarren som jag fick av mamma och pappa i julklapp för två år sedan. 

Sakta öppnar jag ögonen och stänger av alarmet som tjuter för 2 gången, usch vilken dålig morgon. Jag kollar på klockan, kvart i 7. Jag sätter mig sakta upp men känner hur jag börjar må illa och springer till toan, jag känner hur någon hjälper mig med håret och håller upp det. Jag säger åt personen att gå men mamma vägrar, jag ber hon hämta min telefon så att jag kan ringa Spencer.
- Hej Aria!
- Hej Spencer, du jag kan inte komma till skolan har fått magsjuka. 
- Jag kommer med film, filtar och myskläder på en gång!
- Jag älskar dig!
- Inte lika mycket som jag älskar dig, Aria! Kommer om 5.
 
Jag lägger på och går tillbaka till sängen, nu blir man sängliggandes någr dagar, toppen...
Precis som utlovat kommer Spencer 5 minuter senare med allt som krävs för några dagar sängliggandes. Jag gör plats åt henne i sängen medans jag loggar in på facebook. Jessica från Sverige hade gillat ännu en bild på den där killen, jag kollade närmare den här gången och ser att han har vackra gröna ögon och lockigt brunt hår. 
- Spencer vet du vem det här är? 
- Tyävärr ja lillsyrran har fulla väggarna av han, det är Harry Styles från One Direction. 
- Jaha, så jag har ingen chans på han, tusan också, säger jag och låtsas torka en tår.
- Men du jag ska följa med henne på en signering nästa månad i London, du kan väl följa med?
- Ja om jag mår bättre så kan jag nog det, du tror inte Melissa blir sur då?
- Hallå nej såklart inte du är som en andra stora syster för henne!
- Men då säger vi så!
 
Vi började se på massa filmer allt från tecknat till thriller, skrik, tårar och skratt är vad man hör från mitt rum största dagen. Jag hade inte fått i mig så mycket då jag inte kunde behålla det så jag var ganska så trött och somnade vid 7 redan. 
 
 
Jag sitter i min och Louis lägenhet och spelar Xbox då min telefon ringer. 
- Hej, vad händer Liam?
- Hej Harry, jo jag ville bara säga att vi har två veckors ledig tid, mangementet ringde precis och sa det. 
- Jaha men du då ska jag fara hem tror jag, har inte varit hemma på ett tag så. 
- Gör det så syns vi om 2 veckor, hälsa Louis!
- Jag ska göra det!
 
Vi lägger på och jag ringer direkt till mamma och säger att jag kommer hem och är där imorgon på morgonen någon gång, hon blir glad över nyheten och önskar mig en trevlig resa. 
Jag går till mitt rum och börjar packa alla möjliga kläder, allt från kläder för en kväll på puben eller en promenad i skogen. Louis kommer in och frågar varför jag packar, jag förklarar varför och han skiner upp i sitt leende och försvinner för att packa. 
Jag kollar en sista gång om jag har glömt något innan jag säger hejdå till Louis och kramar om honom. Jag sätter mig i bilen och far mot min älskade hemstad. 

Så vad tror ni, kommer det bli någon romance?
Har glömt att fråga, svenska eller engelska dialoger?
KOMMENTERA OCH JAG BLIR GLAD
 

Kommentarer

  • lisa säger:

    Engelska tycker jag, mer !:)

    Svar: okej :) imorgon kanske :)
    Therese Bjuhr

    2012-12-05 | 15:52:32
  • Chak~ säger:

    Engelska dialoger!! c:

    Svar: okej :)
    Therese Bjuhr

    2012-12-05 | 16:01:27
  • Amanda :) säger:

    Engelska dialoger :) meeeer ;D

    Svar: ska börja nu med nästa kapitel :)
    Therese Bjuhr

    2012-12-05 | 23:46:07
    Bloggadress: http://Onerightdirection.blo.gg
  • ida säger:

    engelska med engelska personer och svenska med svenska personer!!

    Svar: okej :)
    Therese Bjuhr

    2012-12-07 | 18:42:09
    Bloggadress: http://1dstorysbyida.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: