You saved my life, why?

Tears falling down - Kapitel 5

Kategori: Tears falling down (pausad/avslutad)

Previous:  Vi pratar lite mer och bestämmer att vi ska träffas imorgon istället på kvällen ifall jag hade mycket läxa. Vi säger godnatt och jag somnar med ett leende på läpparna, han kanske gillar mig ändå?
 
 Solen skiner igenom fönstret rakt i mitt ansikte jag känner hur det bränner på ögonlocken och öppnar ögonen, stort misstag! Jag vänder mig om och försöker somna om men inte fick jag det, jag sätter mig upp och sträcker på mig. Jag ser telefonen på nattduksbordet och en tanke slår mig, jag kanske får träffa Aria ikväll, can´t wait!
Jag går ner för att äta frukost, jag tar lite bacon från igår och gör toast.
 
Ikväll ska jag träffa Harry, så som jag längtar! Men först ska jag gå i skolan större delen av dagen. Jag stänger mitt skåp med en suck, jag och Spencer beger oss mot första lektionen. 
Dagen flyter på i snigelfart och jag får inte i min någon mat för jag är alldeles för nervös inför ikväll.
Vad ska jag ha på mig?
Sminket?
Parfym?
Håret?
Jag visste att allt skulle vara perfekt innan jag gav upp så jag lovade mig själv att börja i tid. 
 
Äntligen är skoldagen slut och jag beger mig direkt hem för att duscha. Jag hoppar in i duschen och tvättar håret mer noggrant än vanligt inför Harrys besök. Jag sätter mig sedan vid datorn för att slösa tid medans håret torkade. Kläderna var valda redan imorse efter 45 minuters osäkerhet. 
Jag glömmer bort och helt plötsligt är klockan halv 6, herregud han kommer om en halvtimme. 
Jag stressar med att klä på mig, borstar igenom håret och plattar det. Jag hade precis hunnit sätta på foundation och mascara på ögonfransarna då det plingar på dörren. Shit han är här...
Jag springer nerför trappan och vrickar foten då jag hoppar innan de två sista trappstegen jag skriker ut högt och svär massor. Haltande tar jag mig mot dörren och där står han, Harry Styles. 
Jag ler ursäktande
- Hey, sorry to cancel but I just hurt my foot and can barely walk gotta go to the hospital but maybe tomorrow?
- Aouch but no problem I can drive you if you want to?
- Are you sure, don´t you have anything better to do?
- No not really haha.
- Well thank you.
 
Jag tar nycklarna och sätter på mig skorna men måste sätta mig då jag inte kan luta mig mot ena foten. Jag låser dörren och ska precis börja gå mot Harrys bil då jag känner att knäna viker sig och jag ramlar bakåt men ett par starka armar fångar upp mig.
- You said you barely can walk so I will carry you.
 
Jag rodnar av hans charmerande ord och tackar så mycket. Han sätter sig i bilen och vi far mot sjukhuset.

Ni får ett kapitel än fast ni inte kommenterat nog, jag hade inget bättre för mig. Men skärpning. 
4+ kommentarer till nästa annars blir det inget. 

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Meeer :D

    2012-12-18 | 22:07:58
  • lisa säger:

    Mer :)

    2012-12-18 | 22:37:37
  • linda säger:

    Bra :)
    Mer !

    2012-12-19 | 22:37:16
  • Wilma säger:

    Mera! :)

    2012-12-28 | 11:45:25

Kommentera inlägget här: