You saved my life, why?

Tears falling down - Kapitel 6

Kategori: Tears falling down (pausad/avslutad)

Previous: 
Jag tar nycklarna och sätter på mig skorna men måste sätta mig då jag inte kan luta mig mot ena foten. Jag låser dörren och ska precis börja gå mot Harrys bil då jag känner att knäna viker sig och jag ramlar bakåt men ett par starka armar fångar upp mig.
- You said you barely can walk so I will carry you.
 
Jag rodnar av hans charmerande ord och tackar så mycket. Han sätter sig i bilen och vi far mot sjukhuset.
 
Jag kör lite fortare än vanligt mot sjukhuset medans jag ringer och säger att jag är påväg så att vi har någon som tar emot oss. Jag sneglar mot Aria, hon har inte alls överdrivet smink och hennes kläder passar henne perfekt, hennes hår är platt och faller lätt över axlarna. Jag ser att hon har ont så jag kollar på vägen igen och trycker lite extra på gasen.
När vi kommer dit så tar dom emot oss och sätter Aria i en rullstol, medans dom rullar iväg henne sätter jag mig i väntrummet och läser en tidning. Skvallerblaska såklart men jaja, det kanske står något intressant!
 
Harry Styles in his hometown, with his maybe new girlfriend.
 
Everybody has heard of Harry Styles on of five boys in the band One Direction. He is now back on Holmes Chapel to spend time with is family. But we wonder, is it really just that reason? We saw Styles at starbucks with two girls and he really laid an extra eye on one of them. 
Who is this mysterious girl be? Stay tuned for more answers!
 
Jag slängde iväg tidningen och suckar frustrerat, kan dom aldrig låta mig vara? Kan jag få lite privatliv någon gång? Men jag kunde inte låta bli att undra över en sak, var det verkligen så tydligt att jag gillade Aria?
 
Jag var helt inne i mina tankar då en sjuksköterska kommer och kallar på mig för andra gången och säger att jag får komma och prata med Aria nu. 
 
Dom lindar in min fot och fotled med gips när Harry kommer in, hans hår är lite ruffisgt och han verkar frustrerad över något. När han kollar på mig så ler han lite smått men drar efter andan då han ser gipset.
- You sad it just was a twist?
- Well it was more than I thought...
-  Yeah I can see that haha.
- I am really clumsy so I am here pretty often or I have at least on bruis since I fell or something.
- Well good to know!
 
Doktorn går ut efter ett tag för att fylla i papper och hämta kryckor åt mig.
 
- Well wasn´t this just an awesome first date huh? Frågar Harry och sätter sig bredvid mig på sjukhussängen. 
- Haha yeah true that, I am sorry for my clumsyness maybe we can try tomorrow or something?
- No way we are going to the cinema and that is the end of it! Okay not the end but you get it!
- Haha okay mr Styles forget what I said!
 
Doktorn kommer in ger mig kryckorna och säger att jag kan gå nu.
 
- And hey! Säger doktorn innan jag stänger dörren.
- Yes?
- Be more careful next time you run down the stairs.
- Haha yeah promise!
 
- Do you know him? Frågar Harry när vi satt oss i bilen påväg mot filmen.
- Hehe yeah it´s Spencers cousin Nate. 
- Haha okay. 
 
När vi kommer till biosalongen väljer Harry film efter många om och men från hans sida. 
 
Jag ger tillslut upp och ska bestämma mig för en film då jag helt plötsligt ser Jenna komma emot mig, fan inte nu!
 
- Hi Harry I heard you were back in town!
- Hi Jenna, yeah having som vacation you know.
- I have missed you, really bad!
- Jenna, what we had was long time ago and we ended it, remember?
- Yeah, YOU ended it, I just never accepted it, and I am not giving up on us.
- Have you met Aria?
- Hi Aria, säger hon och kastar en aning bitchig blick mot henne. 
- Hi Jenna, säger Aria och himlar med ögonen medans hon krokar tag i min arm för att stödja sig. 
- Oh I see, it is you two no? Yeah I read it in the newspaper, just wait Aria, wait for the hate.
 
Hon går iväg med långa steg mot utgången. 
Harry och jag stod och försökte välja film då Jenna kommer fram och pratar med Harry jag skådar henne med blicken och ser att hon har sina jeffrey campbell skor med nitar, hennes byxor är ett par åtsittande läder jeans och en tröja med peacemärket på som slutar vid naveln så man ser hennes piercing. 
Hon säger hej och bitch blickar mig och jag himlar med ögonen och tvingar fram ett hej tillbaka. 
Hon kollar på min arm då jag krokade den i Harrys för att jag fick ont av kryckorna. Hon blir sur och pratar om någpn tidning och hat. 
Jag hinner inte förstå innan hon stormar ut. 
 
Harry väljer tillslut film och vi skaffar biljetter, popcorn och dricka innan vi går och sätter oss i salongen. 
 
- What did Jenna meen about the newspaper and hate?
- It is really nothing just some no life papparazzi who saw you, me and Spencer at Starbucks the other day and they thought you were my new girlfriend.
- But why me? Why can´t it be Spencer?
Hans blick fladdrar lite innan han svarar.
- I don´t know really, didnt read the whole article. 
- So you read about it?
- yes?
- And didnt tell me?
- No? Was I supposed to do that?
- Well Harry if you want me in your life like I want you in mine, I expect you to tell me stuff.
- Okay sorry sorry.
- No big deal I just want you to trust me.
- I do, it was just that I did´nt want you to worry.
- Well that was nice, but what did Jenna meen with hate?
- Since I got famuous my GF´s get loads of hate from our fans cause their jealous.
- Well I can handle som hate, no biggy. 
- Ehm, okay.
 
Längre hann vi inte förens filmen började rulla och vi lutade oss tillbaka för att titta.
 
 
 
 
ÄNTLIGEN HÄR HAR NI, SJÄTTE KAPITLET!
4+ OR NOTHING
 

Kommentarer

  • lisa säger:

    Mer .

    2012-12-31 | 00:26:04
  • Fanny säger:

    Meraaaaaa :D

    2012-12-31 | 10:19:28
  • Wilma säger:

    Meeera! :D

    2013-01-05 | 19:59:31
  • Harley säger:

    meeeeeeerrrrrrrr

    2013-01-09 | 18:21:19

Kommentera inlägget här: