You saved my life, why?

YSMY, W? - Kapitel 3

Kategori:

Previous:
Louis lägger undan dagboken och skickar iväg ett sms till Niall `Hey man, wanna meet up, need to talk x Boobear`.
Det går minut efter minut men inget svar, Lou blir orolig Niall brukar alltid svara direkt.
Efter 30 minuter går han till Niall och knackar på, något har hänt, Louis känner det på sig.
 

Nialls dagbok
 

Hej du som läser detta! Hoppas jag är borta när du läser detta för annars snokar du igenom mina saker, inte snällt!
Jag är less och jag vill inte leva. Louis var med sin dumma Eleaunor idag jag såg att han lämnade tidigare så jag följde jag efter han och såg att han gick in på Starbucks där hon satt, jag gick direkt hem. Jag klarade inte av att se att dom var lyckliga tillsammans. Jag ville att det skulle vara jag och Lou inte dom två. Louis ska vara min, jag kan inte leva utan han!
 
Jag råkade dra upp ärmen där plåstrena är men jag tror ingen märkte nåt då ingen sa något. Eller så bryr sig dom bara inte. Jag gissar på det sista.
Jag har tagit några ipren bara ifall det skulle göra ont på något sätt, jag köpte en krok idag och den är uppskruvad i taket. Repet har jag fixat en knop på och ska strax hänga upp den. 
Jag vill inte att ni ska läsa allt men det känns på något konstigt sätt bra att skriva ner allt så ni vet hur det gick till. Jag är störd, jag förtjänar inte att leva, så mycket hat skickas till mig varje dag och det är knappt så jag orkar det. Sen att jag är galet kär, nej att jag älskar Louis gör inte saken bättre. Ja, jag skrev det! LOUIS TOMLINSON JAG ÄLSKAR DIG! Nu vet du det...
 
Jag har satt fast knopen i kroken nu, jag har fixat öglan för nacken, stolen står där, jag lägger boken bredvid så att ni kan hitta mig. Hoppas det går att läsa än fast tårarna har blött ner delar av sidan. 
Jag vill säga förlåt, för att jag lämnar er killar och fansen men ni kommer klara er bättre utan mig. Jag är så stolt över er, hur långt ni alla har kommit. Grattis! 
Jag slänger pennan och boken på golvet nu, hejdå.
xx, Nialler
 
Författarens perspektiv:
 

Louis knackar och knackar men får inget svar, han trycker ner handtaget och dörren öppnas, han möts av tystnad. Inte ett endaste ljud i rummet. Han går sakta och kollar in i varje rum men inga spår efter Niall, han gissar på att han är i köket och stirrar på en macka eller något och inte hört när Louis knackade på dörren. 
 
När han kommer till köket drar han efter andan och famlar baklänges. Niall hänger i taket, livlös, inga tecken på att han andas. Louis tar kontroll över sig själv snabbt och springer och hämtar en kniv innan han skär av repet och tar emot Niall innan han ramlar i golvet. Han lägger ner Niall på golvet och börjar göra HLR, han ringer 911 och ber dom skicka hit en ambulans. Han kör mer HLR innan han ringer grabbarna och förklarar situationen, dom kommer till sjukhuset. 
Efter ett tag kommer ambulansmännen inspringades och Louis flyttar sig åt sidan medans han hyperventilerar i panik, han får inte försvinna, inte Niall är de enda tankarna i hans huvud. 
 
Dom hoppar in i ambulansen och far till akuten i ilande fart, dom har fått några spår av att Niall är vid liv men har hamnat i koma. När dom kommer till sjukhuset så rasar det samman för Louis och Liam tar emot han och grabbarna samlas runt han.
 
Det går timme efter timme, minut efter minut och dom får inga svar.
De 5 pojkarna sitter i väntrummet och håller tummarna för att deras vän lever. Inga ord behöver bli sagda, alla förstår. Det enda som hörs är pip ibland från korridoren och fotsteg från sjuksköterskor och doktorer. 
Det är knäpptyst, ingen vill veta men dom måste ha ett svar.
 
I all stress märkte ingen dagboken på golvet. 

Kommentarer

  • Natte säger:

    Meeeer omg är besatt :)<3

    2013-01-14 | 23:34:46
  • Fanny säger:

    Meeeeeeeraaa!

    2013-01-15 | 22:15:13

Kommentera inlägget här: